18/07/2025
Gençler basketbol tarzını benimsiyor, yüzmeyle de arası sıcak
Son yıllarda aktif yaşamı benimseyen gençlerin sayısı hızla artarken, gençlerin ve çocukların buluşma noktası Boyner Dynamic Teen’in paylaştığı datalar, gençlerin sporu yalnızca bir aktivite değil, yaşam biçimi olarak benimsediğini ortaya koyuyor. Gençler gündelik yaşamda basketbol tarzına yöneliyor; yüzmeyle arasını yaz kış demeden sıcak tutuyor.
Gençlerin aktif yaşam tercihleriyle şekillenen bu yeni dönemde, tüketim alışkanlıkları da farklılaşıyor. Yazın gelmesiyle birlikte yaz okulları ve aktiviteler, çocukların fiziksel ve sosyal gelişimini desteklerken, bu dinamizmi yakalayan Boyner Dynamic Teen spor ve performans odaklı dünyaca ünlü markalarıyla gençlerin ve çocukların uğrak noktası olmayı sürdürüyor. Boyner’in İstinyePark’ta, çocuk ve gençler için özel olarak tasarladığı Boyner Dynamic Teen mağazasının 2024 Ağustos – 2025 Haziran dönemine ait satış dataları, gençlerin hem yaşam stiline hem de aktif spor alışkanlıklarına dair güçlü ipuçları taşıyor.
Basketbol stili gündelik yaşamda popüler
Datalara göre; gençlerde özellikle basketbol tarzının öne çıktığı, basketbolun artık sadece spor salonlarıyla sınırlı olmadığı, şehir yaşamının ve sokak modasının ayrılmaz bir parçası haline geldiği görülüyor. Basketbol temalı tişört, eşofman, şort ve sweatshirt’ler, gençlerle sahalardan yaşamın her anına taşınıyor. Yalnızca bir stil değil, aynı zamanda kendini ifade biçimi olarak da öne çıkan bu parçalar, Z kuşağının giyim kodlarını yansıtıyor.
Giyimde “Jordan” zirvede!
Giyim kategorisinde Nike Jordan koleksiyonundaki tişört, şort ve atlete olan ilgi dikkat çekiyor. Özel baskı ve desenleriyle konforu birarada sunan ikonik Jordan temalı bu parçalar hem spor yaparken hem de günlük yaşamda gençlerin ve çocukların favorisi oluyor. Ayakkabıda ise kız ve erkek çocukları için en çok yürüyüş ayakkabıları tercih edilirken, aksesuar kategorisinde yüzme ürünleri, yüzmenin dört mevsim sürdürülen bir spor olarak benimsendiğine ve sosyal bir aktiviteye dönüştüğüne işaret ediyor. Son dönemde basketbol ve voleybola olan ilginin artmasının sonucu olarak basketbol ve voleybol topu da satış adetinde üst sıralarda yer alıyor.
“Gençlere alan açıyoruz”
Gençlerin değişen alışveriş alışkanlıklarını anlamlandırarak perakende dünyasına yeni bir alan açtıklarını vurgulayan Boyner Büyük Mağazacılık Giyim Dışı Kategoriler Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıldağ, “Gençler, artık bir kalıba uymak değil, kendi tarzını yaratmak istiyor. Boyner İstinyePark İstanbul’un -2 ve -3. katında bulunan konsept mağazamız Boyner Dynamic Teen ile tam da bu ihtiyaca yanıt veriyoruz. Basketbol, voleybol, kaykay, tenis, futbol, jimnastik, yüzme ve doğa sporları gibi farklı branşlara ait giyim, spor ayakkabı ve aksesuarların bulunduğu mağazamızda, çocukları ve gençleri eğlenceli oyunlar, dijital ve interaktif deneyimlerle karşılıyoruz. Spora meraklı, günlük yaşamında da rahat ve tarz sahibi olmak isteyen genç ve çocuklar için, dünyaca ünlü markaların en beğenilen parçalarına yer veriyoruz. Yapılan araştırmalar spor yapmanın çocukların fiziksel gelişiminin yanı sıra özgüvenli olmalarına ve akademik başarılarına da katkı sağladığını ortaya koyuyor. Biz de onlara alan açarak hem spor yaparken hem günlük yaşamlarında kendi tarzlarını keşfetmelerine fırsat veriyoruz. Mağazamızda her spor branşına özel koleksiyon olmakla birlikte Jordan tutkunları için de ayrı bir alan yarattık. Basketbola meraklı bu jenerasyon için en çeşitli Jordan serisini tek bir çatı altında topladık. Her yaşta aktif yaşamı destekleyen projelerimize devam edeceğiz.” diye konuştu.